پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118150
شيطان خاورميانه با موهاي قرمز
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1658

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  الشيشاني فرمانده يکي از گروههاي مبارز در سوريه بود که براي اولين بار خط حمله خود را به سمت عراق برده و مرزهاي بين دو کشور را از بين بردند. او ممکن است بعد از اين حملات و تصرف موصل که منجر به کشته شدن فرمانده نظامي داعش در عراق يعني عبدالرحمن البيلادي الانباري شد، به عنوان فرمانده نظامي کل داعش در عراق انتخاب شده باشد . به گزارش ديلي ميل ، در ويدئويي که هفته گذشته منتشر شد ، او در بين کساني ديده شد که مشغول تخريب موانع در مرز بين سوريه و عراق بودند .

اين ويدئو درست چند ساعت قبل از زماني منتشر شد که گروه داعش اعلام کرد مي خواهد حکومت اسلامي و خليفه گري را براي بار ديگر در سرزمينهاي محل تصرفش راه اندازي کند.

شيشاني ?? ساله ، در اين ويدئو بيان کرد : «هدف ما روشن است و همه ديگر مي دانند که چرا ما در اينجا مي جنگيم . راه ما به سمت ايجاد خلافت و يا دولت اسلامي مي رود .ما خلافت را بر مي گردانيم و اگر خدا اين را نخواهد در اين راه جان خود را مي دهيم .» اين ويدئو زماني منتشر شد که بسياري گمان مي کردند شيشاني در جنگ بين نيروهاي ارتش سوريه و داعش کشته شده است اما آسوشيتدپرس در گزارش خود از اين ماجرا با انتشار تصاوير وي زندگينامه او را هم منتشر کرد و بيان کرد که او هنوز زنده است و در جبهه مبارزه با ارتش عراق مي جنگد.

در اين ويدئو از شيشاني به عنوان يکي از جنگجويان داعش يادشده و هيچ اشاره اي به تاريخچه فعاليت هاي وي در سوريه نشده بود . به همين دليل گمان مي رود او به عنوان فرمانده نظامي کل داعش انتخاب شده است . البته گروه داعش تاکنون به صورت رسمي چنين خبري را منتشر نساخته است . چارلز ليستر يکي از کارشناسان انديشکده بروکينگز در اين باره به آسوشيتدپرس گفت : داعش به شدت به افراد مستقل خود متکي است . اين ارتباطات و اين روابط پيچيده متکي به فرد باعث مي شود که هر کس بتواند با ورود به اين نيرو ، به يکباره با يک خلاقيت نظامي و يا پيروزي در جبهه اي کوچک و يا بزرگ به فرمانده نظامي يک منطقه و يا بعدا به فرمانده نظامي کل اين گروه تبديل شود . دو روز بعد از اينکه اين گروه به صورت يک جانبه تشکيل دولت خلافت اسلامي را اعلام کرد ، ابوبکر البغدادي رييس گروه داعش در عراق در نوار صوتي ?? دقيقه اي از تمام مسلمانان جهان خواست تا به قلمرو تحت تصرف اين گروه مهاجرت کنند تا بتوانند يک دولت اسلامي به تشکيل دهند.

در اين فايل صوتي که هفته پيش در وب سايتهاي مختلف اين گروه منتشر شد ، رهبر اين گروه از کساني که توانايي خاص و يا مهارت هاي عملي متناسب با جامعه جديد دارند خواست که به اين سرزمين ها سفر کنند . منظور او بيشتر شامل دانشمندان، قضات، پزشکان ، مهندسان و افراد نظامي و افراد داراي تخصص اداري بود که مسلمانان به آنها نياز مبرم دارند. او همچنين از مبارزان جهادي هم خواست که در ماه مبارک رمضان بر شدت عمليات هاي نظامي خود بيافزايند ! او ادامه داد: در اين ماه با فضيلت و يا در هر ماه ديگري هيچ عملي بهتر از جنگيدن براي تشکيل خلافت اسلامي وجود ندارد پس سربازان اسلامي بايد با دستاني که اسلحه در آن است به استقبال ماه رمضان بروند !



نوبت عربستان هم ميرسد



اعلام تشکيل حکومت اسلامي و يا خلافت توسط داعش تنها به همين سرزمينهاي اشغال شده منتهي نمي شود؛ داعش برنامه وسيعي براي تمامي کشورهاي اسلامي منطقه دارد. در نقشه جديدي که اين گروه براي برنامه هاي آتي خود جهت تشکيل خلافت اسلامي ارائه داده نفوذ به عربستان و تصرف آن به همراه تصرف ديگر کشورهاي مسلمان منطقه از جمله يمن، امارات، بحرين، مغرب، بخشي از اروپا و در سوي ديگر ايران و افغانستان، پاکستان ، هندوستان و ديگر کشورهاي مسلمان هم ديده شده است .


داعش هفته گذشته براي اولين بار به مرزهاي عربستان نيز هجوم برد اما اين هجوم بلافاصله با پاسخ نيروهاي امنيتي اين کشور رو به رو شد . اين هجوم با اين حال زنگ خطر اصلي براي عربستان را به صدا در آورد . تاکنون عربستان براي پيروزي داعش در سوريه هزينه هاي زيادي را متقبل شده بود . خاندان سعودي که به شدت ازتشکيل هلال شيعي در منطقه هراس داشته و سعي داشتند با تضعيف سوريه و از بين بردن حکومت بشار اسد، در واقع ايران را تضعيف کنند، حالا با منابع مالي خود در دام داعش افتاده اند. داعش مستقيما توسط عربستان هدايت نمي شد اما ابزار خوبي در دست سازمان اطلاعات اين کشور بود تا با حکومت سوريه وارد جنگ شود . عربستان که ديگر اميد خود از حمله آمريکا به اين کشور را از دست داده بود ، به ناچار رو به گروههاي تروريستي مستقر در سوريه آورد و با حمايت از آنها تلاش کرد به نيات خود در اين کشور برسد .

برگزاري انتخابات رياست جمهوري با حضور گسترده مردم و انتخاب شدن دوباره بشار اسد به عنوان رييس جمهور سوريه آب پاکي را بر دستان سازمانهاي اطلاعاتي عربي ريخت که منتظر بودند در هر لحظه خبر تصرف کامل دمشق و از بين رفتن دولت بشار اسد را از نيروهاي خود در اين کشور بشنوند. دمشق با کمک تهران و مسکو توانست از آزمون دشواري که در برابر دولت بشار اسد و مردم اين کشور قرار گرفته بود پيروز بيرون بيايد و اين به معناي قدرت بيشتر ايران در منطقه بود . روابط عربستان و امريکا هم به نوبه خود آنقدر نا اميدي براي خاندان سعودي ايجاد کرده بود که کمک به داعش و رهنمون شدن اين گروه به سمت عراق بهترين راه حل براي تضعيف جبهه شيعي که به محور مقاومت هم معروف شده است ، بود.


حالا عربستان با مشکلي که خود ساخته بايد دست و پنجه نرم کند .رباض هم با منابع مالي خود به داعش کمک کرد و هم براي حفظ چهره مجبور است کمک ??? ميليون دلاري به آوارگان و پناهجويان عراقي ارائه کند . از سوي ديگر مناطق نفتي اين کشور نيز به نظر نمي رسد از حمله گروه داعش در امان بماند . به همين دليل در آخرين دقايق روز روز پنجشنبه گذشته ستاد نيروهاي مسلح اين کشور اعلام کرد که ?? هزار سرباز اين کشور به مرز عربستان با عراق گسيل شده اند تا جلوي هر گونه ورود نيروهاي داعش به عربستان و مناطق نفتي اين کشور را بگيرند.



داعش و اقتصاد نفتي


هدف اصلي داعش از حمله به مناطق نقتي عراق به دست آوردن منابع مالي لازم براي ادامه عمليات هايش در سوريه بود . اين گروه که ديگر منابع مالي کمي براي ادامه مسير خود در دسترس داشت ، با حمله به موصل توانست تا حدي کسري بودجه خود را جبران کند و از سوي ديگر به سلاحهايي دست يافت که بايد منابع مالي زيادي را براي خريد آنها از کشورهاي ديگر هزينه ميکرد . اما مهمترين مسئله براي داعش دسترسي به منابع نفتي عراق بود . به همين دليل بعد از موصل شهر کرکوک و دو شهر نفتي ديگر در سوريه را به اشغال خود درآورد . گفته مي شود داعش از طريق مرز زميني سوريه و عراق با ترکيه به اين کشور و همچنين منطقه کردستان عراق نفت مي فروشد و بدين ترتيب مي تواند هزينه ساير عمليات هاي نظامي خود را تامين سازد . به همين دليل هم فرماندهاني چون الشيشاني و يا همان «چچني ريش قرمز» توانسته اند به اين سرعت مراحل ترقي در نيروي نظامي داعش را طي کرده و به فرمانده کل تبديل شوند ؛ او توانست درهاي سرزمين هاي بزرگ نفتي عراق را به روي اين گروه تروريستي بگشايد .

او که تنها ?? سال سن دارد ، در گرجستان متولد شده و با نام «تارکان باتيراشويلي» در ارتش اين کشور خدمت کرده است . با اين حال زماني که در سال ???? وارد سوريه شده نام الشيشاني و يا همان چچني - به زبان عربي- را براي خود انتخاب کرده است. او بر خلاف ابوبکر البغدادي رييس داعش در عراق که چهره خود را از رسانه ها مخفي کرده ، هميشه با چهره اي خندان در مقابل دوربين هاي اعضاي اين گروه قرار گرفته است . آخرين عکسي که از او منتشر شد ، تصوير او در کنار يک دستگاه خودروي زرهي آمريکايي بود که از مرز عراق به سمت سوريه برده شده بود . بعد از آن برخي رسانه ها با انتشار تصاويري ادعا کردند که او در درگيريهاي ارتش عراق با تروريست ها در موصل و يا تکريت کشته شده اما حضور دوباره او در تصاوير مربوط به اعلام خلافت اسلامي در عراق و سوريه نشان داد اين فرمانده مو قرمز همچنان زنده است .


رسانه هاي غربي به او لقب ستاره داعش را داده اند . رسانه هاي غربي هميشه تصور مي کرده اند اعراب به جنگ با يکديگر پرداخته اند اما حضور اين مرد جوان چچني تصور رسانه هاي غربي نسبت به تروريست هاي داعش را عوض کرد . او حالا ديگر نماد شيطان در غرب است . شيطاني که کلاه مشکي بر سر دارد ، ريشش را به دو قسمت تقسيم کرده و در تمام ويدئو هابا ظاهري خندان نمودار مي شود . آنطور که آسوشيتدپرس در گزارش خود از اين تروريست «سوپر استار» بيان کرده ، ظاهر شدن در رسانه هاي غربي نشان داده که خطر داعش روز به روز به اروپا و ساير کشورهاي جهان نزديک مي شود . داعش که با اشغال تقريبا نيمي از عراق توانسته در مدت ? هفته اعلام خلافت اسلامي کند ، احتمالا در صورت بي توجهي کشورهاي غربي به بحران عراق و کمک نکردن آنها به دولت نوري المالکي به زودي تکليف باقي دنيا را هم تعيين کرده و براي هر کشوري يک برنامه جداگانه داشته و يک والي تعيين خواهد کرد!

مرجع : خط خبر

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html